Lipo 6
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

محقق : مسعود احمدلو

 

 

 

Lipo 6

چربي سوزها هموازه از پايه هاي صنعت مکمل سازي بوده است و مکمل هاي چربي سوز هم همواره از پر مصرف ترين و در عين حال موثر ترين مکمل هايي بوده اند که آدمي توليد و مصرف کرده است.
اسم عام
چربي سوز اسم عمومي بوده و به دسته اي از مکمل هاي غذايي اطلاق مي شود که بر پايه روش ها و ترفندهاي مختلف به از دست رفتن چربي زايد بدن ختم شده و يا دست کم به اين روند کمک مي کنند.
نمونه هاي مختلف
در ميان انواع و اقسام مختلف از چربي سوزهاي مجاز که تحت عنوان مکمل هاي غذايي عرضه مي شود را شاهد بوده ايم و صد البته پاره اي از اين محصولات از دم تجاري و تبلغاتي بوده و کارايي لازم را نداشته اند و در اين ميان برخي از نمونه ها نيز به واقع موثر و قدرتمند ظاهر شده اند.
فرم دارويي
اغلب چربي سوزهايي که امروزه توليد و عرضه مي شوند به فرم کپسول هاي خوراکي تهيه و عرضه مي شوند و صد البته در اين ميان عده اي از اين محصولات نيز در فرم کپسول هاي مايع عرضه مي شوند.
کپسول هاي مايع
دليل مايع بودن برخي از اين نمونه از کپسول ها نيز کمک به جذب ماده موثر موجود در درون آنها و افزايش سرعت جذب ماده موثر مکمل در بدن بوده است و خود شرکت هاي سازنده اين محصولات نيز به اين موارد اشاره مي کنند.
lipo 6
در سلسله مقالاتي که در مورد مکمل هاي غذايي و مخصوصا چربي سوزها تقديم حضور خوانندگان کرده ايم در مورد چربي سوزهاي مختلف نيز سخن راني ها و افضات ادب هايي داشته ايم و در اين شماره از اين ستون نوبت به چربي سوز lipo 6 رسيده است.
چربي سوزي براي بانوان
پاره اي از چربي سوزها به دليل مکانيسم اثري که دارند و به دليل مشکلاتي که احتمالا براي بانوان به وجود مي آورند صرفا مردانه بوده و جز در معدود موارد، استفاده از اين مکمل ها براي بانوان ممنوع است.
ولي سازندگان اين محصول يعني lipo 6 ادعا مي کنند که بانوان نيز براي برنامه هاي لاغري خود به راحتي مي توانند از اين محصول استفاده بکنند.
بانوان اصلي ترين مشتريان چربي سوزها
ناگفته پيداست سهم عمده اي از مشتريان مکمل هاي چربي سوز را بانوان تشکيل مي دهند به گونه اي که به جرات مي توان گفت فراواني مصرف اين دسته از مکمل هاي غذايي در بين بانوان بسي بالاتر از مردان بوده است.
کاهش اشتها
اين مکمل علاوه بر تشديد چربي سوزي که از طريق اثرات ترموژني نيز موفق به اين امر مي شود گفته مي شود در کاهش و در مهار اشتها هم کارايي خوبي از خود نشان داده است!
nutrex_lipo6_350.jpg

به دليل اينکه چربي هاي زايد بدن با مصرف اين مکمل تشويق و تحريک به سوخته شدن مي شود و از سوزانده شدن چربي هاي زايد در بدن نيز مقادير قابل توجهي انرژي توليد مي شود مي توان افزايش سطح انرژي بدن در نتيجه مصرف اين مکمل را نيز امري معمول دانست.
بهبود کارايي
با افزايش سطح انرژي بدن مي توان اميد به بهبود کارايي فرد در حين تمرينات را نيز در کنار تشديد چربي سوزي اميدي کاملا تحقق پذير دانست!
چربي سوزي براي آقايان
اگر چه استفاده از اين مکمل براي بانوان نيز ميسر هست ولي اين مکمل صرفا زنانه نبوده و مردان نيز به خوبي و به راحتي مي توانند از اين مکمل استفاده کنند.
هورمون تيروئيد و اشتها
مکمل هايي که بر روي هورمون تيروئيد اثر گذار بوده و يا حاوي ترکيباتي هستند که بدن را تحريک به ترشح هورمون هاي تيروئيد مي کند و همچنين ترکيباتي که حاوي ترکيباتي هستند که اين ترکيبات در بدن به هورمون هاي تيروئيد بدل شده و يا به توليد اين هورمون ها کمک مي کند اگر چه به افزايش دماي بدن و بالا رفتن متابوليسم ختم مي شوند و روند چربي سوزي را تشديد مي کنند ولي افزايش محسوس اشتها نيز با اين ترکيبات ديده مي شود و اغلب کساني که از اين ترکيبات استفاده مي کنند از بالا رفتن اشتها مي نالند.
مکملي متفاوت
اين در حالي است که سازندگان اين يک نمونه چربي سوز نه تنها از افزايش اشتها توسط اين مکمل سخن نمي گويند بلکه مهار و کاهش اشتها را نيز پيش بيني مي کنند و اين نکته را مي توان نکته اي مهم دانست! 
شرح اثرات
کمپاني سازنده اين محصول اثرات آن را به شرح زير توصيف کرده است:
·تشديد چربي سوزي
·کاهش وزن زايد
·کنترل اشتها
·افزايشس سطح انرژي
·بالا بردن متابوليسم بدن
اين محصول به صورت کپسول هاي مايع و در بسته بندي هاي 120 تايي عرضه شده است و در ترکيب آن مي توان مواد زير را يافت:
·Synephrine
·Guggulsterones
·Yohimbine HCL
·Caffeine
·Bioperine
دستور مصرف
سر صبح و قبل از صبحانه بايد دو کپسول از اين ترکيب را ميل کنيد و براي اثر بهتر مي توانيد دو کپسول ديگر را نيز حوالي غروب ميل کنيد.
رعايت احتياط
البته گفته مي شود براي رعايت احتياط و براي سنجش واکنش بدن مي توانيد در نخستين روزهايي که از اين محصول استفاده مي کنيد به جاي دو کپسول در وعده يک کپسول از اين مکمل را در هر وعده ميل کنيد و به تدريج دز مصرف را افزايش دهيد.
چربي سوزي شديد تر
براي چربي سوزي شديد تر و مشهود تر مي توانيد علاوه بر دو وعده ياد شده يک وعده ديگر در طول روز نيز از اين محصول استفاده کنيد.
به طور مثال مي توانيد 30 دقيقه قبل از ناهار نيز يک وعده از اين محصول را منيل کنيد.
هشدار
·هرگز بيش از 6 کپسول از اين ترکيب را در طول روز مصرف نکنيد وگرنه مشکلات عديده اي را تجربه خواهيد کرد که خالي از دردسر نخواهد بود.
·دقت داشته باشيد آخرين کپسولي که مصرف مي کنيد بايد قبل از شش ساعت مانده به خواب شما باشد وگرنه اختلال در خواب شبانه نيز قابل پيش بيني خواهد بود.
مورد استفاده اي متفاوت!
مواردي که اشاره شد مواردي بودند که براي چربي سوزي از اين مکمل استفاده مي شود ولي کمپاني سازنده اين محصول موارد استفاده آن را فرا تر از اين دانسته و در مورد کساني که براي افزايش انرژي به دنبال مکمل مي گردند نيز اين مکمل را توصيه کرده است.
براي نيل به اين هدف مي توانيد 30 دقيقه قبل از تمرين دو کپسول از اين مکمل را ميل کنيد.
هشدار
·با توجه به اينکه ذکر کرديم بانوان نيز مي توانند از اين محصول استفاده کنند بايد به اين مهم نيز اشاره کنيم که استفاده از اين محصول در دوران بارداري و شير دهي ممنوع است!
·در شرايطي که از بيماري هاي عصبي و قلبي و عروقي رنج برده و يا با خوردن اين محصول دچار مشکلاتي از اين دست مي شويد بايد مصرف را قطع کرده و يا دز مصرف را کم کنيد!
Lipo 6 Hers
مکملي که پيشتر تشريح شد نسل اول مکمل هايي بود که ورژن هاي مختلفي دارد و بهتر دانستيم تا همه ورژن هاي آن را بررسي کنيم.
Lipo 6 Hers يکي از همين ورژن هاست و بر خلاف نمونه قبلي که براي هر دو جنس توليد و عرضه مي شد اين محصول اختصاصا براي چربي سوزي زنان تهيه و توليد شده است.
اين محصول نيز به صورت کپسول هاي مايع توليد شده است و همين مايع بودن محتويات داخل کپسول هم به تسريع در جذب آن ختم شده است.
Multi-Phase
کمپاني سازنده در مورد اين محصول گفته است که علاوه بر مايع بودن محتويات داخل کپسول از تکنولوژي Multi-Phase نيز در آن بهره گرفته شده است.
اين گفته به اين معني است که روند آزاد شدن اين محصول در دستگاه گوارش و روند جذب آن روند کنترل شده اي است و هدف هايي نيز از اين قضيه مد نظر بوده است!
فاز اول: فاز آزاد شدن سريع
زماني که اين کپسول را ميل مي کنيد پوشش اوليه بلافاصله در دستگاه گوارش باز شده و محتويات مايع درون آن آزاد مي شود و آزاد شدن اين محتويات نيز به تشديد سريع چربي سوزي، افزايش سريع ميزان انرژي و پاره اي از اثرات ديگر ختم مي شود که به اين فاز از آزاد شدن محصول در بدن فاز سريع مي گويند.
فاز دوم: فاز کنترل شده
در اين محصول از تکنولوژي خاصي استفاده شده است به اين معني که در درون مايع موجود در داخل کپسول اين مکمل ترکيباتي تعبيه شده است که به کمک اين ترفند امکان ادامه روند جذب اين مکمل و امکان ادامه روند چربي سوزي و مهار اشتها تا مدت ها پس از مصرف کپسول هاي اين مکمل نيز فراهم مي شود.
ادعايي نه چندان با پايه و اساس
کمپاني سازنده اين محصول ادعا کرده است که اين محصول اولين و تنها ترين ترکيب از دسته چربي سوزها است که اختصاص براي بانوان تهيه و توليد شده است ولي محصولات زيادي در دسته چربي سوزها مي يابيم که منحصرا براي بانوان تهيه و توليد مي شود و شايد اين گفته اين شرکت را در مورد محصولات خود اين شرکت مي توان درست دانتست!
مکملي متفاوت
گفته مي شود که اثر سريع اين محصول از يک سو و ادامه روند چربي سوزي و افزايش سطح انرژي ناشي از مصرف اين محصول که به کمک تکنولوژي Multi-Phase محقق شده است از سويي ديگر اين ترکيب را به ترکيبي قدرتمند و بکر در عرصه مکمل هاي چربي سوزي بدل کرده است.
مولتي فاز
اين مکمل که به مکمل مولتي فاز نيز معروف شده است به فرم کپسول عرضه شده است. هر بسته از اين محصول حاوي 120 کپسول بوده است.
محتويات
اين محصول نيز نوعي محصول ترکيبي بوده و حاوي مواد و ترکيبات زير مي باشد:
·Beta-PEA
·Methyl-Synephrine HCL
·Synephrine HCL
·Caffeine Anhydrous
·Hoodia Gordonii
·Yohimbine HCL
·Folic Acid
·Biotin
دستور مصرف
براي چربي سوزي سريع مي توانيد مصرف اين محصول را با دو کپسول آغاز کنيد و هر دو روز يک کپسول به دز مصرف روزانه اضافه کنيد.
اين روند را تا جايي ادامه دهيد که دز مصرفي شما به چهار کپسول در روز برسد و در ادمه مي توانيد دو کپسول سر صبح و دو کپسول را نيز دم غروب با معده خالي ميل کنيد.
هشدار
·مصرف بيش از چهار کپسول از اين مکمل در روز براي بانوان ممنوع است!
·آخرين سروينگ از اين محصول را نيز ترجبحا بايد تا شش ساعت قبل از خواب ميل کرده باشيد.
مصرف دوره اي
مصرف دوره اي اين مکمل توصيه شده است به اين معني که شما 8 هفته اين محصول را ميل مي کنيد و يک هفته مصرف آن را قطع مي کنيد و دوباره روند 8 هفته مصرف را پي مي گيريد.
قطع يک هفته اي مصرف به معني استراحت دادن به بدن بوده و از سوي ديگر بدن را از عادت کردن به اين محصول در امان نگه مي دارد.
هشدار
·استفاده از اين ترکيب براي سنين زير 18 سال ممنوع است.
·استفاده از اين ترکيب در دوران بارداري و در دوران شير دهي ممنوع است.
·در صورت بروز علايمي همانند سر درد و سر گيجه و حالت تهوع و ديگر حالات نامطلوب، مصرف مکمل را قطع کرده يا دست کم دز مصرف را کاهش دهيد.
Lipo 6x
ورژن جديد اين محصول که مدت زمان زيادي از عرضه آن در بازار هاي جهاني نيز نمي گذرد Lipo 6x بوده است که در اين مکمل نيز از تکنولوژي Multi-Phase بهره گرفته شده است و کپسول هاي اين محصول نيز مايع هستند.
در ترکيب اين مکمل موادي يافت مي شوند که پيشتر در ترکيب مکمل هاي نسل قديم وجود نداشتند و به گوشه اي از اين ترکيبات اشاره مي کنيم:
Synephrine HCL (20mg)
Synephrine ماده اي است که تاثير غير قابل انکاري در افزايش متابوليسم بدن دارد و تاثير آن در چربي سوزي نيز اثبات شده است.
همچنين گفته مي شود که اين ترکيب تاثير مختصري بر سيستم عصبي مرکزي داشته و تا حدودي تحريک کننده سيستم عصبي نيز به شمار مي رود.
مکانيسم اثر
مکانيسم اثر Synephrine که در چربي سوزي مورد توجه قرار گرفته است مکانيسم منحصر به فردي است به گونه اي که اين ترکيب را مي توان آگونيست گيرنده هاي Alpha-1 adrenergic دانست.
گيرنده هاي Alpha-1 adrenergic
گيرنده هاي Alpha-1 adrenergic در پروسه چربي سوزي نقش مهمي را بر عهده دارند و بر همين اساس نيز اين مکمل تاثير قدرتمندي در ليپوليز داشته است.
مهار اشتها
از ديگر تاثيرات اين مکمل که به همين گيرنده هاي Alpha-1 adrenergic مرتبط مي شود کاهش و مهار اشتهاست که پيشتر و در همين مقاله در مورد اين اثر اين مکمل صحبت کرديم.
lipo6x.jpg
Yohimbine HCL
بيشترين تاثير يوهيمبين نيز در بلوکه کردن گيرنده هاي alpha-2 receptors خلاصه مي شود. اصولا مکانيسم هاي متعددي براي جلوگيري از ترشح و آزاد شدن norepinephrine وجود دارد.
norepinephrine
حتما مي دانيد که اين هورمون يکي از اصلي ترين و ابتدايي ترين هورمون هايي است که روند توليد ذخيره سازي چربي در بدن را تشديد و تسهيل مي کند. زماني که نوراپي نفرين ترشح مي شود گيرنده هاي آلفا و بتا هر دو فعال مي شوند و ...
هدف
به طور خلاصه و بي آنکه وارد مباحث علمي و ثقيل شويم بايد به اين مهم اشاره کنيم که بلوکه کردن مجاز گيرنده هاي بتا 2 تا حدود زيادي به روند چربي سوزي کمک مي کند و هدف از گنجاندن يوهيمبين در ترکيب اين مکمل هم همين بوده است.
Acacia Rigidula
اين ترکيب را تنها مي توان در ترکيب اين ورژن از اين مکمل يافت و اين ادعايي است که شرکت سازنده اين محصول آن را مطرح کرده است.
آلکالوئيدها
شايد پيش از اين در مورد اين ترکيب چيز زيادي نشنيده باشيد. اين ترکيب را مي توان ترکيبي با منشا طبيعي دانست که از آلکالوئيدهاي متعددي تشکيل شده است.
ناقل عصبي
اين آلکالوئيدها منبع طبيعي نوراپي نفرين به شمار مي روند و حتما مي دانيد که نوراپي نفرين نوعي ناقل عصبي در سيستمن عصبي مرکزي باست.
اما با اين وجود قوي ترين و فلعال ترين آلکالوئيد موجود در ترکيب Acacia Rigidula ماده اي موسوم به Phenylethylamine بوده است.
Phenylethylamine
Phenylethylamine به طور طبيعي در کاکائو و شکلات يافت مي شود اثرات انرژي بخش و نشاط بخش و مهار کنندگي اشتهاي ناشي از مصرف کاکائوي نيز به همين ترکيب نسبت داده مي شود.
اين ترکيب با اثر کردن بر سيستم عصبي مرکز موجب ايجاد نشاط و شادي و نوعي خوشي مجاز مي شود و صد البته بايد به اين مهم اشاره کرد که اين موارد و اين اثرات در اندازه اي است که بتوان از يک ترکيب مجاز انتظار داشت وگرنه اين ترکيب نيز همانند ترکيبات مخدر و محرک در ليست داروهاي ممنوعه قرار مي گرفت.
Caffeine
کافئين نيز از جمله ترکيبات پر جنجال و پر هياهو در عرصه چربي سوزي بوده است.
روزگاري اين ترکيب در فهرست داروهاي ممنوعه بود ولي امروزه استفاده از اين ترکيب در حد و اندازه هاي استاندارد مجاز است.
اين ترکيب روزگاري به همراه افدرين و آسپرين در ترکيب خيلي از مکمل هاي چربي سوز يافت مي شود بلکه پايه و اساس خيلي از چربي سوزها بود ولي به مرور زمان و با ممنوع شدن استفاده از افدرين در صنعت مکمل سازي اين ترکيب يعني افدرين از دور خارج شد و کافئين هم بي يار و ياور و تنها ماند.
محرک سيستم عصبي
با اين وجود امروزه استفاده از اين ترکيب در کنار ديگر ترکيبات مجاز در چربي سوزها نيز رواج دارد. اين ترکيب را نيز مي توان نوعي محرک سيستم عصبي دانست که از يک سو به تشديد چربي سوزي کمک مي کند و از سوي ديگر به افزايش سطح انرژي!
در هر سروينگ از اين محصول 200 ميلي گرم از اين ترکيب يافت مي شود که صد البته مقدالر قابل توجهي است.
Guggulsterones
از ديگر ترکيباتي که در بدنه اين محصول يافت مي شود Guggulsterones بوده است. اين ترکيب در اصل عصاره نوعي گياه است که به اين نام عجيب و غريب خوانده مي شود.
کالري و متابوليسم پايه
تحقيقات نشان داده است که اين ترکيب به خوبي موفق به افزايش متابوليسم پايه در دوران چربي سوزي مي شود و حتما مي دانيد که با کم شدن کالري و قند مصرفي متابوليسم پايه بدن نيز به طور خودکار کاهش پيدا مي کند.
کلسترول مضر
برخي از تحقيقات به اين نتيجه رسيده است که اين ترکيب حتي موفق به کاهش ميزان کلسترول زايد و مضر بدن و خون هم مي شود.
T4 به T3
همچنين تحقيقات نشان داده است که اين ترکيب به ساخته شدن و ترشح هورمون هاي قدرتمند تيروئيد نيز کمک کرده و فرم غير فعال T4 را در کبد به فرم فعال T3 تبديل مي کند.
فرم دارويي
اين مکمل به صورت کپسول و در بسته هاي 120 تايي و 240 تايي توليد و عرضه شده است و هر سروينگ از آن شامل دو کپسول مي شود.
دستور مصرف
دو روز اول را با دو کپسول در روز شروع مي کنيد و کپسول اول را سر صبح و کپسول دوم را دم غروب ميل مي کنيد.
سپس هر دو روز يک کپسول به دز مصرفي روزانه مي افزاييد تا جايي که دز مصرف روزانه را به چهار کپسول برسانيد. از اين به بعد روزانه دو وعده و هر وعده هم دو کپسول از اين محصول را مصرف مي کنيد.
هشدار
اين محصول را هرگز نبايد به همراه وعده غذايي ميل کنيد. بايد بين مصرف اين مکمل و غذايي که ميل مي کنيد در حدود 30 دقيقه فاصله زماني را رعايت کنيد.
مصرف دوره اي
اين مکمل را نيز بهتر است که به صورت دوره اي مصرف کنيد به اين معني که 8 هفته آن را مصرف کرده و به مدت يک هفته نيز مصرف آن را به حالت تعليق در مي آوريد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: سه شنبه 20 تير 1391برچسب:پروتئین,Mass XXplosion ,مکمل بدنسازی,مکمل ورزشی,پروتئین بدنسازی,کراتین,کربوهیدرات,کربو,پرورش اندام,تستوسترون,گلوکوکورتیکوئیدها,نسبت تستوسترون به کورتیزول,هورمون استروئیدی,کورتیزول,گنادوتروپین,مقالات ورزشی,مقالات تخصصی,مقالات عمومی,مقاله,تحقیق,احمدلو,مسعود احمدلو,باشگاه احمدلو,باشگاه کاراته,کاراته,کاراته قم,کاراته استان قم,سنسی احمدلو,سنسی مسعود احمدلو,برترین مربی,مربی برتر,مکملهاي غذايي,چربي سوزي,کبد,گلوتامين,پروتئين,آمينو اسيد,آنتي کاتابوليک,اکسيداسيون,استقامت بدني,تقويت سيتم ايمني بدن,تشديد سنتز پروتئين در عضلات,ريکاوري,rda,قدرت مکمل,چربي سوزي,پروتئين,آنابوليسم,رژيم,فنيل افرين,لوسين,ليزين,متيونين,چربي سوزي,هيستيدين,والين,کاتابوليسم,گلوتامين,گلوتاميک اسيد,گليسين,پرولين,آلانين,آمينو,آرژي نين,آسپارتيک اسيد,اورني تين,ايزولوسين,تيروزين,تائورين,ترونين,تري پپتيد,تريپتوفان,سيس تين,سيس تئين,سرين,شاخه اي, ,
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 65
بازدید دیروز : 291
بازدید هفته : 364
بازدید ماه : 2309
بازدید کل : 642672
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل